Les 1. 3-Pen: Deze eerste bijeenkomst starten we met Storycubes (a.d.h. van pictogrammen op dobbelstenen improviserend een verhaal vertellen).
De deelnemers mogen vervolgens een Stokpop-figuurtje bedenken of kiezen (een ‘mini-me’) en deze maken met de 3d pen. Tot slot kan een avontuur worden nagespeeld.
Les 2 3-D printer: Intro met een Klokhuisfilmpje over de grootste 3d- printer (en eventueel boek ‘Stan in 3D’). Zo krijgen de deelnemers meer inzicht op welke praktische manieren de 3D-printer wordt ingezet. Daarna gaan ze aan de slag met het ontwerpen van een klein maar nuttig product. Deze wordt voor hen uitgeprint op de 3d printer.
Les 3 Snijplotter: Speels begin door met elkaar te rijmen - bij elke vingerknip een nieuw rijmwoord- of te associëren. Daarna mogen op zoek naar 'mooie woorden' in (afgeschreven) boeken, tijdschriften (flow e.d.) of leuke kreten (Donald Duck/gametijdschriften/voetbal bijv). Tot slot wordt hun woord of zin uitgesneden met de snijplotter uit flockfolie op en de tas gestreken.